Przemek: "Krzysztof Gonciarz"


SIEMA!

To mój pierwszy wpis na blogu, więc wypada się przywitać :D Mam na imię Przemek, w sumie, w tytule to widać, ale nic nie szkodzi. Moim zadaniem na dziś jest napisanie recenzji kanału/bloga i w tym miejscu powiem że lubię podróże ( Po górach to już w ogóle kosmos ), ale wracając na warsztat weźmiemy znaną personę na polskiej scenie YouTube, która swoją metamorfozę relacjonował we vlogach. Mowa o Krzysztofie Gonciarzu, prowadzi on wiele kanałów w serwisie YouTube.


Krzysztof Gonciarz

Może na początku „Jak poznałem Krzyśka”, tak naprawdę to nie pamiętam, ale było to na pewno w serwisie gry-online, czyli to już 10 lat „znajomości”. Jako dziecko lubiłem gry komputerowe ( Dalej je lubię, ale nie poświęcam im tyle czasu co kiedyś ), Krzysiek był wtedy znany pod pseudonimem „Lordareon” i nagrywał filmy dla tvgry.pl, były one prześmiewcze, jako młody chłopak rozumiałem tylko pierwszą warstwę jego komizmu, wraz z biegiem czasu, zacząłem zauważać drugie dno w jego wypowiedziach. Seria którą prowadził podczas podróży po Japonii zapadła mi chyba najbardziej w pamięć, zrealizowana w 2014 roku. Oprowadzał nas wtedy po ulicach Tokio, od dziecka lubiłem geografię, marzyłem o podróżach, ale dopiero po obejrzeniu serii jego filmów, zrozumiałem jakie to proste. Nigdy nie miałem idola, autorytetu, a nad łóżkiem nie miałem plakatu z Davidem Hasselhoffem i nie powtarzałem sobie co wieczór „Kiedyś będę taki jak Ty”. Teraz rozumiem że Krzysiek był jedną z osób które ukształtowały mój światopogląd, umiejętność podejmowania decyzji. No ale to nie wpis o mnie tylko recenzja twórcy internetowego jakim jest Krzysztof Gonciarz.


Może teraz trochę suchych faktów, co?
Mimo iż staram się oglądać Krzyśka systematycznie, to nie zawsze mam na to czas, także wspomogę się wikipedią, bo widzę że całkiem sporo jest o nim napisane.

„Krzysztof Jan Gonciarz (ur. 19 czerwca 1985 w Krakowie) – polski publicysta, podróżnik, vloger i autor książek. Były dziennikarz portalu Gry-Online. Obecnie znany jest za sprawą prowadzenia dwóch kanałów w serwisie YouTube: komediowego Zapytaj Beczkę oraz wideobloga Krzysztof Gonciarz. Współtworzy on również wraz z Kasią Mecinski kanał TheUwagaPies oraz gościnnie występuje na jej kanale Fifty na Pół.”

A propos książek to Krzysiek wydał ich aż trzy, niestety żadnej jeszcze nie przeczytałem, ale tytuły są kuszące: „Wybuchające Beczki – zrozumieć gry wideo”, „U Mad? The Internet’s Guide to Idiots” i „WebShows: Sekrety Wideo w Internecie”. Od razu zareklamuję że można je kupić w jego sklepie internetowym w formie papierowej lub ebooków.

Krzysiek od 2014 roku mieszka w Tokio. W tym samym roku założył firmę zajmującą się produkcją materiałów video na zlecenie „Tofu Media”. W 2018 roku rozpoczął działalność jej polski oddział. Właśnie dzięki swojej działalności w Japonii może on sobie pozwolić na produkcję setek filmów rocznie, kiedyś był sam dzisiaj ma cały sztab pod sobą, a to wszystko dzięki swojej determinacji. Podróżuje po świecie i nagrywa najlepsze widoki jakie tylko możemy sobie wyobrazić, nie są to tylko państwa azjatyckie takie jak Japonia, Korea czy Chiny, ale na przykład USA, Islandia czy Grenlandia. Pisać o jego podróżach nie ma sensu, to trzeba zobaczyć i każdego zachęcam do śledzenia Krzysztofa Gonciarza, bo moim zdaniem ma talent w filmowaniu otoczenia.

Jedną z ciekawszych podróży którą zachęcam obejrzeć, jest ta z Grenlandii, gdzie razem z Eskimosami przemierza w psim zaprzęgu tę dziką wyspę skutą lodem. Genialne ujęcia z drona są czymś więcej niż tylko relacją z trudno dostępnych terenów na naszej ziemi.

Krzysiek na Grenlandii

Jedną z jego pasji jest bieganie, trenuje w 代々木公園, czyli parku yoyogi w Tokio. Krzysiek ma na swoim koncie trzy przebiegnięte maratony, pierwszy przebiegł w Nowym Jorku z czasem 3:56:07, drugi w Londynie z czasem trochę słabszym ale dalej satysfakcjonującym 4:11:38, no i trzeci w Warszawie z czasem 4:42:17.

Krzysztof nawiązuje też współpracę z różnymi firmami jedną z nich jest Intel, na początku 2016 roku stworzył serię filmów w celu promocji procesorów z serii i3, i5 i i7 7. generacji. W ramach projektu pt. Sztuka Składania Historii nagrał 4 filmy w kilku wybranych azjatyckich lokacjach:

- „Więcej niż jedno życie” (Hongkong), 
- „Gdybyś był Japończykiem” (Tokio), 

- „48 godzin wspomnień” (Seul) 
- „Krok pierwszy” (Tajwan).

Oprócz tego zostały nagrane także materiały „making of" z serii, w których Krzysztof opowiadał o tworzeniu scenariuszy do filmów, a także udzielał rad na temat montażu filmów


Za swoją twórczość został nagrodzony w 2016 roku przez magazyn National Geographic Traveler (polska edycja), przyznał mu nagrodę Traveler 2015 w kategorii „Podróżnik Online”. 

W 2016 roku zdobył także dwie nagrody Grand Video Awards 2016:
- W kategorii Wideotutorial za film „Jak zostać youtuberem [Sztuka Składania Historii]”
- W kategorii Lifestyle za film „Więcej niż JEDNO ŻYCIE”
oraz dwie nagrody specjalne od Samsunga – Smart TV Award i Audio Network



Wracając jeszcze do współprac w lutym 2018 roku Krzysztof Gonciarz nawiązał współpracę ze stacją telewizyjną Eurosport, dzięki czemu podczas zimowych igrzysk olimpijskich w Pyeongchangu stworzył 20 filmów, których celem było zaprezentowanie Igrzysk „od kuchni” oraz pokazanie, jak na co dzień wygląda życie polskich olimpijczyków.

Krzysztof Gonciarz jest naprawdę utalentowanym człowiekiem, który z kamerą w ręce potrafi zrobić wiele, niestety nie ma on milionów widzów, ani nawet kilkuset tysięcy wyświetleń pod filmami, ten fakt boli, zważywszy na to że oglądam go już ładnych parę lat. Trendy się zmieniają, a on dalej brnie w to co sobie założył wraz z przeprowadzką do Japonii i za tą wytrwałość go szanuję.

Krzysiek na górze Fuji

Na koniec wkleję kilka filmików Krzysztofa Gonciarza, może jego podsumowania poszczególnych lat? Tak chyba najłatwiej zbliżycie się do jego osoby :D




Pierwszy raz piszę wpis na blogu, starałem się jak tylko mogłem, mam nadzieję że nie jest tak źle :P
Buziaczki dla wszystkich :D
SIEMANO!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Oliwia: Łucznickim okiem jak zrobić z igły widły – o kobiecym fochu

Adrian - Co powiecie na wędkarstwo? ;>

Dziki po raz pierwszy!